Diensten

Administratief
Na een overlijden komen er, naast het emotionele verlies, ook veel praktische zaken op u af. In deze periode kan het lastig zijn om overzicht te houden over wat er allemaal geregeld moet worden.
Als nabestaandenbegeleider sta ik u bij met rust, kennis en betrokkenheid
Samen brengen we stap voor stap uw administratie op orde, zodat u niets over het hoofd ziet en de afhandeling soepel kan verlopen.
Ik kan u helpen met o.a. de volgende zaken:
- Het informeren van diverse instanties: de Sociale Verzekeringsbank, Zorgverzekering, Waterschap, Pensioenfonds, Rijksdienst Wegverkeer.
- Het opvragen testament bij het Centraal Testamenten Register.
- Het contact met notaris/verklaring van erfrecht voor de erfgenamen.
- De pensioen- en levensverzekeringspolissen.
- De erfbelasting en toeslagen, en begeleiding van contact met uw belastingadviseur.
- Het recht op een uitkering uit de Algemene Nabestaandenwet.
- Het regelen van bankzaken.
- Het beheer van het digitale nalatenschap.
- De mutaties van uw abonnementen, verzekeringen, woning en
lidmaatschappen doorgeven. - Het informeren van het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ).
Vanzelfsprekend komen wij gedurende onze afspraken onderwerpen tegen die hiervoor niet vermeld staan. Gezamenlijk pakken wij het op.
Praktische zaken
Hoogeveen Structuur bij Rouw gaat te werk op basis van een stappenplan:
1. KENNISMAKING
Via het contactformulier of op andere wijze heeft u aangegeven met mij in contact te willen komen. Tijdens het telefonische kennismakingsgesprek nemen wij samen de tijd om uw situatie uitgebreid te bespreken. Wij bekijken wat ik concreet voor u kan
betekenen. Ik streef naar maatwerk: dit houdt in dat elke situatie uniek is en als zodanig behandeld wordt.
2. PLANNEN VAN EEN AFSPRAAK
Indien wij samen tot het besluit komen om uw zaken te gaan oppakken, maken wij een eerste afspraak om de werkzaamheden te gaan starten. Tijdens deze afspraak maken wij een inschatting van de benodigde tijd voor deze opdracht. Dit om u een idee van de kosten te geven. Een exacte prijsopgave zal afhangen van de werkelijke tijdsinvestering. De afspraken vinden plaats bij u thuis.
3. VERVOLG
Ik voer de werkzaamheden samen met u uit en na verloop van tijd zijn de zaken zoals vooraf met u besproken naar tevredenheid afgehandeld.
4. FACTUUR
Hoogeveen Structuur bij Rouw maakt op basis van het aantal gemaakte uren een factuur op, deze wordt achteraf aan u overhandigd.
5. NAZORG
Indien gewenst, is het altijd mogelijk om gebruik te blijven maken van de diensten
van Hoogeveen Structuur bij Rouw. Te denken valt aan het structureel op orde houden van uw administratie. De geleverde diensten worden eveneens op uurbasis gefactureerd.


Overige diensten
Hoogeveen Structuur bij Rouw ondersteunt de nabestaanden in de administratieve afwikkeling na een overlijden.
Ik ondersteun ook bij zaken die al geregeld kunnen worden vóór een overlijden. U maakt het makkelijker voor de nabestaanden en ervaart zelf meer rust.
Wat kunt u bijvoorbeeld nu al doen voor ‘later’?
- Een overzicht van uw financiële zaken regelen.
- Uw testament en erfzaken in overleg met uw notaris opstellen.
- Uw wensen vastleggen in uw wilsverklaring.
- Uw huisarts op de hoogte brengen van uw wensen.
- Uw digitale nalatenschap vastleggen.
- Uw uitvaartwensen vastleggen.
Helderheid nu, geeft duidelijkheid voor ‘later’. Ik bied u graag mijn ondersteuning aan.
Heeft u vragen?
Neem gerust contact met mij op, telefonisch of via het contactformulier.